MEDYTACJA - CO NAM DAJE? PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH


Odsetek ludzi interesujących się medytacją z roku na rok wykazuje tendencje wzrostowe. Praktykowanie procesu medytacji ma na celu zagłębienie się we własnych myślach wraz z elementami rozważania nad stanem świadomości wolnej od naszych myśli. Aby ćwiczenie przyniosło wymierny skutek należy przede wszystkim zadbać o regularność wykonywanej czynności, co wiąże się z samodyscypliną oraz pragnienia poprawy stanu duchowego.


Czy każdy może przystąpić do odbycia sesji medytacyjnej?

Owszem każdy bez najmniejszego wyjątku. Jest to aktywność przede wszystkim dla tych, którzy poszukują chwili wytchnienia od pędzącej codzienności. Aby jednak efekty przyniosły pożądany rezultat a stan ulegał progresowi powinniśmy medytować sukcesywnie w godzinach porannych oraz porze wieczorowej.

Czego potrzebuję by móc medytować?

Praktyka medytacji może się odbywać w pozycji siedzącej lub jako element aktywności fizycznej. Ważne, aby ułożenie naszego ciała było maksymalnie komfortowe oraz skupiająca się wokół nas przestrzeń sprzyjała wyciszeniu. Wzorową postawa będzie tak zwana pozycja Kudalini, którą wykonujemy po uprzednim zdjęciu obuwia a ręce swobodnie układamy na udach z zewnętrznymi częściami skierowanymi ku górze. Dodatkowym wspomagaczem będzie zapalona świeczka bądź kadzidełko.

Rozpoczęcie medytacji zaczynamy od podniesienia energii Kudalini oraz zrobienia bandhandu. Ważne, aby cały czas starannie kontrolować nasz oddech, który powinien być spokojny oraz umiarkowany. W końcu przystępujemy do rozpoczęcia wykonywania medytacji. Nasze ciało i umysły zostają wprowadzone w odmienny stan świadomości oraz odbywa się ćwiczenie naszego ciała i umysłu. Gdy nasza uwaga znajduje się pomiędzy myślami następuję uskutecznienie odbywanej czynności.




Medytacja poranna.

Najlepszą porą jest moment wschodzącego słońca. Optymalny czas trwania jest uzależniony tylko i wyłącznie od nas samych. Najważniejsze jest, aby przez cały dzień starannie utrzymywać stan, w którym wynosimy naszą uwagę ponad myśli.

Medytacja wieczorna.

Po całym dniu niezliczonych obowiązków medytacja jest kluczem do pozbycia się emocjonalnych napięć powstałych w ciągu naszego dnia, ponad to niweluje stres oraz zmęczenie organizmu.


Uwieńczając ten krótki poradnik dla początkujących warto nadmienić, że medytacja przyczynia się do niwelowania oznak nadciśnienia, niepłodności, migreny oraz bezsenności. 

 Jeżeli chcesz pozostać ze mną na bieżąco zapraszam na mój profil na Facebooku oraz Instagramie.

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM